.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درخواست محسن هاشمی از روحانی/ اعلام جزئیات دیدار حزب کارگزاران با حسن روحانی
در دیدار کمیته سیاسی حزب کارگزاران با رئیس‌جمهور سابق، محسن هاشمی از حلقه بزرگان اصلاحات انتقاد کرده و گفته است خروجی خاصی از دورهمی شما مشاهده نمی‌شود.
درخواست محسن هاشمی از روحانی/ اعلام جزئیات دیدار حزب کارگزاران با حسن روحانی

به گزارش شمال نیوز، اوایل مهرماه سال جاری اعضای کمیته سیاسی حزب کارگزاران با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق در دفتر وی دیدار داشتند؛ سید افضل موسوی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره جزئیات آن گفته بود که توصیه روحانی به مشارکت در انتخابات بود و مشخصاً به آنها گفته است که "شرکت کردن بهتر از شرکت نکردن است."

 

مجله آگاهی نو که مدیریت آن را محمد قوچانی عضو شورای مرکزی کارگزاران برعهده دارد، در شماره جدید این مجله جزئیاتی از دیدار اخیر کارگزاران با روحانی را بازگو کرده است؛ در این دیدار محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی این حزب از روحانی خواسته که جبهه اصلاحات را از انفعال خارج کند.

 

محسن هاشمی با انتقاد از بزرگان جریان اصلاح‌طلبی به روحانی گفته است که فقط حلقه خاصی میان او، خاتمی، ناطق نوری و اسحاق جهانگیری برپا شده که خروجی خاصی ندارد.

 

وی از تفوق طیف منفعل جریان اصلاحات بر طیف فعال گفته و متذکر شده است: «تا زمانی که شما سران ابتکار عملی نداشته باشید تحولی رخ نمی‌دهد. ابتکاری مانند سال ۱۳۹۲ که آقای هاشمی به آقای خاتمی پیشنهاد نامزدی کرد که یا رئیس‌جمهور می‌شد یا رئیس‌جمهورساز اما آقای خاتمی از این کار خودداری کرد و آقای هاشمی خود این مسئولیت را برعهده گرفت.»

 

حزب کارگزاران سازندگی پیش تر هم از رفتارهای اصلاح‌طلبان رادیکال در انفعال انتخاباتی گلایه کرده بود؛ محمد قوچانی در توصیف عملکرد طیف رادیکال جبهه اصلاحات ایران که اعضای آن را عمدتاً چهره‌های حزب اتحاد ملت تشکیل می‌دهد، پیشتر نوشته بود که این افراد مانع از حمایت جبهه اصلاحات از کاندیداتوری عبدالناصر همتی در انتخابات ۱۴۰۰ شد اما در کمال تعجب نه‌تنها برای شورای شهر تهران فهرست دادند بلکه نام و امضای سیدمحمد خاتمی را به‌صراحت خرج آن فهرست کردند چراکه گمان می‌کردند اکثریت کرسی‌های آن شورا در اختیار حزب اتحاد ملت خواهد بود چراکه اکثر افراد لیست تهران اصلاح‌طلبان را چهره‌های اتحاد ملتی تشکیل می‌دادند، به‌تعبیر قوچانی؛ «پشت‌پرده این رادیکالیسم چپ نوعی اپورتونیسم قرار داشت!»

 

همتی در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدای حزب کارگزاران شد اما تا روزهای منتهی به انتخابات تنها کارگزاران در کنار رئیس بانک مرکزی دولت روحانی ایستاده بود و وی با کسب ۸ درصد آراء در رتبه سوم بعد از ابراهیم رئیسی و محسن رضایی ایستاد.

 

دوماه تا انتخابات مجلس دوازدهم زمان باقی است و جبهه اصلاحات کماکان در خواب زمستانی به‌سر می برد اما احزابی همچون کارگزاران، اعتدال و توسعه و ندای ایرانیان تلاش دارند تا رقابت را از دست ندهند؛ اعتدال و توسعه از تلاش برای تهیه فهرست انتخابات سخن گفته و چهره محوری لیست آنها محمدباقر نوبخت است. کارگزاران که سال ۹۸ در انتخابات مجلس یازدهم فهرستی تحت عنوان «یاران هاشمی» روانه میدان کرد، احتمالا این دوره نیز در تلاش برای تهیه فهرستی در تهران باشد کما اینکه حسن روحانی هم رایزنی‌هایش را برای لیست مجلس خبرگان آغاز کرده است.

 

تنها خبر از جبهه اصلاحات این است که سید محمد خاتمی به حسن روحانی گفته است که اگر در حوزه انتخابیه‌ای نامزد مقبول اصلاح طلبان تأیید صلاحیت شود، جبهه اصلاحات درباره حمایت از او تصمیم خواهد گرفت!

 

حال باید منتظر ماند و دید آیا جبهه اصلاحات که هیئت رئیسه آن را طیف تندرو تشکیل می‌دهند کماکان می‌خواهد مانند انتخابات مجلس یازدهم و ریاست‌جمهوری سیزدهم منعفل باشد و تماشاچی باشد یا آنکه به احزاب اصلاح‌طلب در تهیه فهرست انتخاباتی کمک خواهد کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.